Семінар-практикум керівників закладів загальної середньої освіти в опорному закладі Балашівська ЗОШ І-ІІІ ст.

13 лютого 2019 року на базі опорного закладу Балашівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів відбувся семінар-практикум керівників закладів загальної середньої освіти району з теми «Автономія закладу освіти: самостійність і відповідальність».

Метою семінару було сприяння осмисленню проблеми становлення автономії закладу освіти у процесі децентралізації влади, обміну кращим досвідом запровадження ефективних практик управління освітньою системою, окреслення шляхів її формування в системі освіти.


Гостей радо зустріли учасники вокального ансамблю «Водограй» (керівник Мамчиць М.Ю.) та хореографічної студії (керівник Мазепа Н.В.). Директор опорного закладу Драганчук А.В. представила гостям візитку навчального закладу у вигляді цікавого відео та інформації.

Відкрила семінар-практикум Бойчук Н.К., начальник управління освіти, молоді та спорту Березнівської райдержадміністрації, яка акцентувала увагу на основних питаннях реформування освітянської галузі.

Теоретичні основи автономії освітніх закладів було розкрито з теми «Засади автономії в системі загальної середньої освіти» модераторами: Огородник М.І., директор Полянської загальноосвітньої школи про організаційну автономію як механізм підвищення освітніх послуг; Козлюк О.І., заступник директора опорного закладу Кам’янський ліцей, яка висвітлила принципи академічної автономії; Драганчук А.В., директор опорного закладу Балашівської загальноосвітньої школи I-III ступенів, розкрила питання можливості фінансування освітньої діяльності закладу на інституційному рівні; Минюк С.В., директор опорного закладу Прислуцького НВК «Загальноосвітня школа I-III ступенів — дошкільний навчальний заклад», проінформував про засади кадрової політики освітніх установ.

Учасники семінару-практикуму були об’єднані в чотири воркшопи: академічної, організаційної, кадрової та фінансової автономії. Кожен воркшоп опрацьовував один із наведених складників шкільної автономії відповідно до зазначеної структури, зокрема розробляли конкретні заходи щодо реалізації цих складників.

Результати підсумків роботи воркшопів автономій були представлені у вигляді оригінальних звітів доповідачами майстерень.

Для організації такої роботи у закладі освіти потрібен керівник-менеджер, соціальний лідер, трансформатор оновленого змісту освіти, професіонал з управління. Мельничук Л. С., завідувач комунальної науково-методичної установи «Березнівський районний методичний кабінет» Березнівської районної ради окреслила основні шляхи з реалізації автономії закладів освіти і заходи щодо розвитку професійної компетентності керівних кадрів та підвищення рівня автономії закладу загальної середньої освіти, формування методичного середовища в умовах реформування системи освіти.

В ході семінару керівники проаналізували ефективні види роботи, поділилися не лише цікавою інформацією, а й своєю творчою енергетикою.