Проблема булінгу в шкільному середовищі: психологічний аспект

7  травня  2018 року відбулося  останнє  методичне об’єднання 2017-2018 навчального року "Проблема булінгу в шкільному середовищі: психологічний аспект" для практичних  психологів  та  соціальних  педагогів    за участі завідувача кабінету-центру практичної психології і соціальної роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної  освіти Мельник Юлії Василівни. Захід проведено на базі Березнівський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - ліцей з  професійним навчанням". 


Метою даної структури було: підвищити рівень обізнаності працівників психологічної  служби з проблеми шкільного булінгу;  визначити причини виникнення агресивних проявів у дітей та їх наслідки;  опрацювати практичні методи виявлення постраждалих та булерів; виробити стратегію допомоги дітям, що потрапили в ситуацію булінгу; визначити напрямки профілактичної роботи.

Традиційно засідання відкрила Шнайдер Світлана Вікторівна, методист КМНУ "Березнівський районний методичний кабінет", яка пояснила значення "Що таке шкільний булінг?", його суть, мотивація, наслідки для дитини, булера та класного колективу в цілому. Також висвітлено  результати моніторингу "Прояви булінгу шкільному колективі", де співставляючи анкетні запитання та ознаки булінгу можна сказати, що в наших  закладах  освіти проблема  булінгу  стоїть досить гостро і  носить дещо  прихований  характер. Фактично під  таке  негативне  явище  потрапляє  кожна 2 дитина-підліток, яка  навчається  в  закладі  освіти.   Цькування  відчуває  дитина  не  лише  від  своїх  однолітків (58%), а й від  деяких  педагогів (42%).  Вражає  цифра 52% підлітків,  які  є  просто  спостерігачами знущань,  глузувань,   над  іншими  і,  можливо, нічого  не  роблять аби  припинити цей  негативний  процес в  їхньому класному, шкільному  колективі. 

Вчителі також  не  залишаються поза  цією  проблемою.  54%  вчителів хоча б  раз  в  житті  відчували  на  собі  булінг.  34% педагогів  потерпає  від агресії  сучасних  учнів.

Мельник Юлія Василівна виступила «Булінг – системний збій шкільного колективу. Робота психологічної служби з попередження та корекції», де розкрила діяльність психологічної служби зі створення та підтримки безпечного учнівського середовища, хто є  учасниками булінгу,  методи  та  методики, що  дозволяють побачити  наявність булінгу в шкільному колективі,  алгоритм  роботи з  класом,  наголосила чого  найбільше  потребують жертви булінгу, практичні  дії  на  рівні  навчального  закладу у  разі  булінгу.

Завершилося  методичне об’єднання переглядом відеоролика «Усе  залишає  свій  слід».

Майбутнє належить тільки дітям!

Їхнє  дитинство і  юність повинні бути щасливими та приємними!

 

 Шнайдер Світлана Вікторівна, 

методист КМНУ

 

«Березнівський районний методичний кабінет»