Районний семінар-практикум для вчителів іноземної мови

Увага! Лепбук – на уроці іноземної мови!

Лідери у апробації новацій!..

 

24 квітня 2018 року на базі філії Колодязнівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів відбувся районний семінар-практикум для вчителів іноземної мови із теми «Підвищення зацікавленості та мотивації навчання на уроках іноземної мови у Новій українській школі».

У семінарі взяли участь 38 педагогів із навчальних закладів району.


Учні початкових класів гостинно привітали учасників трьома мовами: українською, англійською, німецькою.

Адміністрація філії Колодязнівська загальноосвітня школа запросила гостей відвідати екскурсію навчальними предметними осередками. Галина Ростиславівна Ковальчук, завідувач філії ґрунтовно презентувала діяльність педагогів закладу, співпрацю з іншими школами, роботу учителів кафедри іноземної мови, їх досягнення, результативність учнів.

Під час теоретичної частини учасники семінару опрацювали  низку питань, яку підготували Мазепа Л.М. (опорний заклад Кам’янська ЗОШ І-ІІІ ступенів), Доцик Н.В. (Березнівський ліцей-інтернат спортивного профілю), Грибинець Н.І. (Зірненська ЗОШ І-ІІІ ступенів), Бернацька І.П. (Березнівський НВК «ЗОШ І ступеня - ДНЗ»), Мамчур О.О. (опорний заклад «Прислуцький НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів - дитячий садок»), Мельник Ю.П. (Князівський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ»), Удод Ю.Ю. (Вітковицький НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ»), Усач Н.П. (філія Михалинська ЗОШ І-ІІ ступенів) щодо підвищення зацікавленості та мотивації навчання на уроках іноземної мови у Новій українській школі, змісту іншомовної початкової освіти у вимірі сьогодення, поняття стимулу та заохочення учнів вивчати ІМ на сучасному майданчику знань, рівень автономії, самостійності, самовираженості здобувача освіти в процесі вивчення іноземної мови, ігрові технології як засіб формування та розвитку комунікативної і соціокультурної компетентностей учнів, планування уроків у початковій школі з урахуванням ігрової форми навчання, класифікація/функції мовних ігор на уроках іноземної мови. Колеги активно взяли участь  у дискусії з питання - Чи є «Контроль» - контрольною роботою?!.   Комплексний  контроль у формі тестування, особливості оцінювання навчальних досягнень учнів, ознайомилися з рекомендаціями  із Порадника  для вчителів Нової української школи.

Девізом практичного заняття учасники  обрали слова відомого педагога  В. О. Сухомлинського «Навчайте граючись, а граючи навчайте».

Мазепа Л.М., Бернацька І.П., Грибинець Н.І., Удод Ю.Ю. запропонували колегам взяти активну участь у практикумі з використання ігрових технологій як засобу формування та розвитку комунікативної соціокультурної компетентностей учнів початкової школи та акцентували увагу на особливостях планування уроків у початковій школі з урахуванням ігрової форми навчання, різних форм і методів роботи відповідно до Порадника для вчителя НУШ.

Костюкевич Алла Петрівна, педагог філії Колодязнівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів на уроці німецької мови з  теми «Хоббі» досягла  мети  за допомогою інтернет ресурсів, ігрових технологій – як ефективного засобу розвитку іншомовної комунікації. Учитель іде в ногу із сучасністю, використовує усі можливі форми і методи роботи, які пропонує МОН України у рекомендаціях для пілотних шкіл. Завдяки доступним і цікавим видам роботи: ранкова зустріч, творча робота з технологією   лепбук, під час якої у дітей  склалося  враження, що іноземна мова – це  яскраві кольори, діяльність, задоволення, а також  учитель змогла  зацікавити школярів під час інтерактивних завдань  з  лексичним та граматичним мінімумом і  подальше застосування у життєвих ситуаціях отриманого матеріалу.

Натомість,  Тетяна Володимирівна Дениско на уроці англійської мови при вивченні теми «Тварини» у ігровій  формі  провела  заняття  на одному дружньому подиху, учні були задіяні у різних видах навчально-ігрової діяльності, існувала налагоджена тісна співпраця і зворотній зв'язок під час гри, руханок, фізкульхвилинок, інтерактивній вправі з  кубиками – як досягнення мети соціокультурної компетенції. Велику увагу учителі приділили роботі у парах, групах. Питання «Формування позитивної мотивації до  вивчення іноземної мови в  умовах НУШ»  компетентно розкрила учитель даного закладу Богдан  Ольга Володимирівна.

Не менш важливим постало  питання про  підвищення кваліфікації, перенавчання   учителів іноземної мови,  які навчатимуть першокласників у 2018/2019 навчальному  році за підтримки  Британської  ради в Україні, Cambridge English Language Assessment, Cambridge University Press – для учителів англійської мови, Ґете-Інститут та Посольство Франції в Україні – для  німецької та французької мов.

На завершення заходу у вигляді круглого столу колеги  обговорили  питання та обмінялися досвідом з теми  семінару, при цьому виробивши рекомендації для практичного застосування у навчально-виховному процесі з предмета.