Районний локальний семінар-тренінг для вчителів іноземних мов, які навчатимуть учнів 1 класів у 2018/2019 навчальному році

Відповідно до наказу управління освіти, молоді та спорту Березнівської районної державної адміністрації від 12.04.2018 №126 «Про організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи» на базі Березнівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – ліцей з професійним навчанням» був проведений районний локальний семінар-тренінг для вчителів іноземних мов, які навчатимуть учнів 1 класів у 2018/2019 навчальному році за програмами Британської Ради в Україні, Гете-Інституту в Україні, Посольства Франції в Україні.


Мета семінару-тренінгу: підвищити методичний та практичний рівень професійної компетентності вчителів іноземної мови 1-х класів щодо реалізації завдань Державного стандарту початкової загальної освіти відповідно до основних напрямків державної політики у галузі освіти.

З вітальним словом відкрила семінар Лідія Мельничук, завідувач КНМУ «Березнівський районний методичний кабінет». Лідія Степанівна ознайомила учасників семінару-тренінгу про забезпечення готовності закладів загальної середньої освіти до реалізації державного стандарту початкової освіти, філософією Нової української школи, основними підходами в освітньому процесі, при цьому звернула увагу на специфіку викладання предмета іноземна мова у 1 класі.

З програмою заходу учасників тренінгу ознайомила Марина Рубінс, методист КНМУ «Березнівський районний методичний кабінет».

Під час 6-годинного лекційного заняття з елементами тренінгу, які провела Марина Володимирівна учителі отримали низку порад з питань: Концепція Нової української школи. Нові ролі і завдання вчителя в контексті сучасних змін. Особливості впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти. Зміст освіти: освітні галузі. Особливості розвитку дітей 6-7 річного віку. Початок навчання у школі: вплив на емоційний стан і поведінку дитини. Особливості психічних і пізнавальних процесів. Основні поняття: інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами. Механізми надання додаткової підтримки: асистент вчителя, індивідуальна програма розвитку. Особливості роботи з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку в умовах загальноосвітнього навчального закладу.

Теоретичний та практичий аспекти з предмета учителі опрацювали з Наталією Грибинець, учителем іноземної мови Зірненської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Учасники ознайомилися із питаннями: зміст іншомовної початкової освіти у вимірі сьогодення. Ігрові технології як засіб формування та розвитку комунікативної та соціокультурної компетентностей учнів початкової школи. Планування уроків у початковій школі з урахуванням ігрової форми навчання. Класифікація та функція мовних ігор на уроках англійської мови у початковій школі. Практичні поради щодо ефективного застосування ігрових форм та методів роботи з учнями молодшого шкільного віку.

Учасники районного семінару-тренінгу отримали багаж знань з теми та підвищили методичний і практичний рівень професійної компетентності щодо реалізації завдань Державного стандарту початкової загальної освіти відповідно до основних напрямків державної політики у галузі освіти: отримали чітке уявлення про особливості організації освітнього процесу з іноземної мови на початковому етапі навчання в умовах створення Нової української школи; лектори акцентували увагу учасників семінару на важливості учіння та усвідомленого навчання через гру як спосіб формування ключових компетентностей та знань із суто практичним спрямуванням, сприяли усвідомленню учасників заходу у необхідності чіткого формулювання очікуваних результатів навчання на кожному етапі у початковій школі; взяли активну участь у практикумі з використанням ігрових форм та методів роботи з учнями молодшого шкільного віку. Робота була організована ефективно.