Психологічні особливості освітнього середовища, орієнтованого на дитину

15 березня 2018 року на базі Костопільського РМК відбувся семінар-тренінг для працівників психологічної служби з теми «Психологічні особливості організації освітнього середовища, орієнтованого на дитину, в контексті Концепції «Нова українська школа».


Переваги та виклики, які очікують учасників освітнього процесу із уведенням Нового Державного стандарту початкової освіти, окреслила у виступі Шершун Ірина Миколаївна, методист Костопільського РМК. Про особливості психологічного супроводу Державного стандарту початкової освіти, створення  безпечного освітнього середовища та незвичайні уроки в школах світу розповіла Мельник Юлія Василівна, завідувач кабінету-центру практичної психології і соціальної роботи.

 Працюючи у групах, практичні психологи та соціальні педагоги актуалізували знання щодо психофізіологічних особливостей розвитку дітей 6-7-років та взяли участь у створенні проектів освітнього середовища, яке спрямоване на формування життєвих цінностей, самостійність та розвиток креативності здобувачів освіти. Інформацію про емоційний інтелект, його складові та способи емоційної саморегуляції у дітей молодшого шкільного віку з використанням вправ м’язової регуляції, дихальної гімнастики та вправ на візуалізацію, розкрила у виступі Абрамович Тетяна Вікторівна, методист кабінету-центру практичної психології і соціальної роботи. Учасники семінару-тренінгу працювали з кінетичним піском, магнітними кульками, масажними кільцями, видували малюнок з фарби на папері, виконували вправи «Ковпак ти мій трикутний», «Кулак, ребро, долоня», «Кільце» (для зняття м’язової напруги), «Долоньки», «Насос», «Дихання квадратом» і ін. (дихальна гімнастика), виконували вправи на візуалізацію для активізації уяви та відновлення емоційної рівноваги.

Прокопчук Наталія Василівна, методист кабінету-центру практичної психології і соціальної роботи, розкрила особливості взаємодії батьків та дітей молодшого шкільного віку, акцентувала на якостях, які необхідні для розвитку почуття самоцінності та успішної самореалізації дитини. Наголосила на зміні функції батьків, згідно Концепції «Нова українська школа», із контролюючої на дорадчу та мотивуючу. Усі взяли участь у виконанні вправи «Недитячі заборони».

На завершення семінару-тренінгу учасники обмінялися думками та враженнями з питань створення освітнього середовища закладів освіти в умовах Нової української школи та отримали методичні рекомендації.