Семінар-практикум для вчителів української мови та літератури в Городищенській ЗОШ

13 лютого 2017 року  на базі  Городищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  відбувся районний семінар-практикум  для вчителів української мови та літератури за темою: «Підвищення якості  та результативності сучасного уроку через компетентнісно-орієнтований підхід до викладання української мови та літератури».

Директор школи Гурінчук Лариса Євгенівна та заступник директора Боровець  Галина Андріївна презентували заклад, ознайомили з його матеріально-технічною базою.


Семінар-практикум відкрила методист  районного методичного Хвищук Ніна Пилипівна.  У своєму виступі вона  відмітила, що змінюються мета та зміст освіти, з'являються нові засоби та технології навчання, але урок залишається головною формою навчання. Незмінними є складові уроку, які спрямовані на формування компетентностей: навчальна, розвивальна і виховна функції; принцип науковості в змісті, розвиток інтересу до знань, різноманітність форм і методів та раціональне використання часу на уроці.

Структура сучасного компетентнісно зорієнтованого уроку повинна відображати сутність процесів, з якими пов’язані методична творчість учителя й активна навчально-пізнавальна діяльність учнів.

Практичний блок семінару-практикуму розпочали учителі української мови та літератури Городищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, які провели такі показові уроки: урок української літератури в 6-А класі на тему: «Моральний вибір героїв у різних життєвих ситуаціях» (за твором В.Нестайка «Тореадори з Васюківки», Перепечай Інна Володимирівна); урок з позакласного читання у 7-Б класі на тему: «Краса і незахищеність людської душі в оповіданні С.Черкасенка «Маленький горбань», Гарват Вікторія Адамівна; урок української літератури в 10 класі на тему: «Життєвий і творчий шлях Лесі Українки, яка мужньо вела тридцятилітню боротьбу з невиліковною хворобою. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці»,  Коваль Галина Іванівна; урок літератури рідного краю в 9-А класі на тему: «Тарас Шевченко і Рівненщина», Токарчук Лілія Леонідівна; урок  української мови у 6-Б класі на тему: «Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль», Ящук Раїса Володимирівна. Всі уроки  проведені з дотриманням вимог до сучасного компетентісного уроку з використанням мультимедійних  технологій та інтерактивних методів навчання.

З метою сприяння активізації знань вчителів української мови та літератури з теоретичних основ підвищення якості та результативності сучасного уроку, формування вмінь і навичок моделювання уроку було проведено «круглий стіл», на якому  Лазуцька Лілія Миколаївна, вчитель української мови та літератури Великопільської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів зробила повідомлення з теми «Сучасний урок української мови та літератури у контексті компетентнісного підходу». В ході роботи учителі української мови і літератури поділилися досвідом з практичних аспектів реалізації компетентнісно-орієнтованого підходу в навчанні. Цікавими були виступи учителів української мови та літератури «Підвищення якості та результативності сучасного уроку через упровадження інноваційних технологій на уроках української літератури» (Матяшук Світлана Валеріївна, Тишицька ЗОШ І-ІІІ ступенів); «Роль самостійної роботи учнів на уроках української мови та літератури» (Галайчук Тетяна Федорівна, Прислуцький НВК).  Лазутчик Галина Кузьмівна, вчитель Орлівської  ЗОШ І-ІІІ ступенів, поділилася досвідом щодо моделювання сучасного уроку в контексті компетентнісного підходу. Продуктивним був майстер-клас на тему: «Компетентісний підхід при вивченні орфографії як важливий показник розвитку мовлення учнів», який показала Гурин Оксана Аркадіївна, вчитель української мови та літератури  Прислуцького НВК.

Приємною родзинкою семінару-пракикуму були літературні посиденьки (або Свято Поетоявлення) «Їх доля завела до серця України…»,  які  підготувала Гурінчук Лариса Євгеніївна, директор, вчитель української мови та літератури Городищенської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Організаторами і безпосередніми учасниками районного семінару-практикуму розроблені методичні рекомендації відповідно до теми «Підвищення якості та результативності сучасного уроку через компетентнісно-орієнтований підхід до викладання української мови та літератури».

Кожен учасник районного семінару-практикуму до свого педагогічного доробку отримав досвід учителів Городищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та учителів української мови та літератури району.

 

Хвищук Н.П., методист КНМУ