Засідання районного семінару-практикуму вчителів іноземної мови в Малинській ЗОШ

Компетентність =

мобільність знань + гнучкість методу +   критичність  мислення

епіграф семінару

 

На серпневому  засіданні  районного методичного об’єднання учителів іноземної мови було проведено діагностування  учасників з метою виявлення і  пошуку нових форм, методів, питань за якими бажають працювати у цьому році. Тому, на основі дослідження були визначені завдання перед учасниками.

Нові методи навчання, що з’явилися як соціально-зумовлений наслідок науково-технічного вибуху, не могли не увібрати і не відобразити в собі сучасного рівня знань. Міжнародні обставини сучасного періоду зумовили нові потреби до характеру володіння іншомовного мовлення,  і тим самим детермінували деякі принципи та параметри нових методів навчання іноземної мови, а саме застосування новітніх сучасних методів навчання.


Соціалізація - це на думку американського соціолога Ф.Г. Гідінгса - розвиток соціальної природи чи характеру особистості, підготовка людського матеріалу до соціального життя. Не оминула ця тема і вчителів іноземної мови загальноосвітніх навчальних закладів району.

Ото ж, на засіданні районного-семінару практикуму учителів іноземної мови, що відбувся 15 листопада 2016 року  на базі Малинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів були порушені питання теорії та практики з теми «Соціалізація учнів в процесі вивчення іноземної мови  як запорука успішного формування життєво компетентної особистості  в умовах сучасної школи».

Творчо,  на іноземній мові, привітали учасників учні школи, тепло  зустріли педагоги іноземної мови закладу своїх колег та  на високому професійному рівні адміністрація закладу продемонструвала результати і  досягнення  своїх працівників на  різних етапах педагогічної кар’єри.

Учасники мали змогу отримати низку корисної інформації через екскурсію шкільним музеєм, захоплювалися творчими лабораторіями учителів, дивувалися чудовими  виставками робіт учнів у різних номінаціях.

Керівник семінару-практикуму Мазепа Л. М., учитель іноземної мови Кам’янської  ЗОШ І-ІІІ ступенів ознайомила з планом роботи. Під час теоретичної  частини учителі ретельно опрацьовували  питання,  які підготували учасники «Соціалізація учнів засобами сучасного змісту шкільної освіти в умовах  реалізації новітніх  підходів до навчання через  майстерність учителя іноземної мови  як запорука успішності формування життєво компетентного учня  в умовах інтеграції до європейського освітнього простору», «Розвиток мовленнєвої компетенції на уроках іноземної  мови як умова соціалізації учнів», «Сучасний урок. Яким він має бути?..  Особливості  сучасного уроку як форми організації  компетентнісного навчання. Урок у системі компетентнісно зорієнтованої освіти», «Ефективне використання ІКТ під час традиційного  та  відео уроку іноземної мови для діяльнісного  розвитку компетентного учня», (підготували: Мазепа Л. М., учитель Кам’янської ЗОШ І-ІІІ ст., Федорчук А. О., Радіо Н.В., учителі іноземної мови Березнівського НВК«ЕГЛ-ЗОШ І-ІІ ступенів», Ляховська Т.Д., учитель іноземної мови Яринівської ЗОШ І-ІІ ступенів, Радисюк Т. М., учитель іноземної мови Курганської ЗОШ І-ІІ ступенів, Холод В. С., учитель іноземної мови  Великопільської ЗОШ І-ІІ ступенів, Антонець М.О., учитель іноземної мови Малушківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Торчинська О. В., учитель іноземної мови Моквинського НВК «Гімназія-ЗОШ І ступеня», Нетеса О.О., учитель Балашівського НВК «Колегіум-ЗОШ І-ІІ ступенів», Доцик Н.В., учитель Березнівського ліцею-інтернату спортивного профілю).

По сучасному, компетентно, системно керівник закладу Миронець Наталія Миколаївна,  учителі іноземної мови Омелянова Лариса Миколаївна, Радько Юлія Миколаївна, Кучер Ілона Сергіївна підійшли до проведення практичного блоку – презентація досвіду, напрацювань через матеріали представлені на блогах, а також перегляд відео уроків у 7 класі з теми «Шкільне життя», у 10 класі - «Робота і професії», у 3 класі - «Моя кімната», на яких  були продемонстровані різні методи та  форми  сучасного уроку.

Після переглянутого учасники семінару-практикуми  проаналізували кожен етап уроків різних типів: вивчення нового матеріалу, актуалізація опорних знань, умінь та навичок, узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

Під час мовного практикуму Мазепа Л.М. прокоментувала  зразок  проекту «Модель освітнього соціалізуючого простору учня XXI століття в процесі вивчення іноземної мови» та  запропонувала завдання для кожної групи учасників – розробити  моделі освітнього соціалізуючого простору учня початкової школи на уроках ІМ, захистити на іноземній мові міні-проекти.

Немало було висвітлено питань під час інформаційно-консультаційного блоку: організація проведення ДПА/ЗНО у 2016/2017 н.р.; сучасне навчально-методичне забезпечення, аналіз діючих навчальних програм; кваліфікаційна  рамка показників фахової майстерності вчителів іноземних мов;  організація і  проведення уроків щодо соціалізації учнів в процесі вивчення іноземної мови як запоруки успішного формування життєво компетентної особистості в умовах сучасної школи.

Підсумково-рефлексаційна частина пройшла у формі круглого столу, де учасники семінару виробили ряд пропозицій щодо подальшого використання отриманих знань під час заходу у навчально-виховному процесі та й у підвищенні самоосвітнього фахового рівня.

Щирі слова подяки за організацію проведення семінару-практикуму отримали господарі Малинської школи Миронець Наталія Миколаївна – директор закладу, заступники (Булейко Анатолій Максимович, Ковбар Олег Дмитрович), вчителі  іноземної мови та  прекрасні талановиті учні.

Слово від методиста

Бажаю адміністрації, педагогам Малинської ЗОШ І-ІІІ ступенів та усім учасникам семінару, у першу чергу, здоров’я, спокою, миру,   щоб галерея професійних перемог була у кожного з вас надзвичайно результативною, постійно наповнювалася новими ракурсами, а самоосвітні кейси та портфоліо  – сучасними  інноваціями,  методами, прийомами, що у свою чергу сприятиме успішній реалізації компетентнісного підходу та модернізації навчально-виховного процесу.

Сподіваюся,   ви компетентні  педагоги, але  продовжуйте працювати над підвищенням професійної майстерності.

Пам’ятайте слова С.   Далі  «Не бійтеся досконалості. Вам її не досягти»…