Мовні табори в навчальних закладах району

На базі 39  загальноосвітніх навчальних  закладів Березнівського району у літній період з 30.05-15.06.2016 року  функціонували  мовні табори/загони:  «Поліглот», «Веселка»,  «Смайлики», «Капітошки»,  «Усмішка»,  «Друзі»,  «Сонце», «Літо»,  «Зернятко», «Малятко», «Campi CCC», «Веселі та щасливі», «Замок», «Орлятко», «Мальвіна», «Барви літа», «Барвінок», «5 пелюсток», «Моя родина», «Кроха», «Здорові та завзяті», «Батончик», «Вінні Пух», «Казкарик», «Навкруги світу», «Шоколадка-2», «Busy», «Маленькі Кошенята», «Solution»,  «Free Time», «Nature and me», «Life», «Big Ben», «Європейські діти», «Ping Pong», «Froken Book», «Face Book», «T-shirt», «Modern Talking».

Створення літніх мовних  таборів/загонів мало на меті забезпечення якісного навчання дітей іноземним мовам у ігровій нестандартній формі. Табори  покликані спонукати школярів практично застосовувати знання з іноземних мов, отриманих протягом навчального року. У таборах діти мали можливість спілкуватися іноземними мовами та застосовувати їх у різних формах діяльності.


Основною метою мовних таборів/загонів було:

  • створити умови для здобуття дітьми необхідних мовних навичок;
  • допомогти дітям непомітно подолати мовний бар’єр;
  • надати можливість удосконалити свою розмовну мову у спілкувані;
  • поєднати навчання із захоплюючим відпочинком;
  • сприяти формуванню позитивної мотивації для подальшого удосконалення іноземних мов.

У мовних таборах/загонах  перебували 1042 дитини – це переважно учні початкової та середньої школи, які не тільки  весело та цікаво провели свій час, а й продуктивно займалися вивченням іноземних мов (англійської та німецької). У деяких школах учні 10 класів допомагали провести заходи, підготовити роздавальний та наочний матеріал, конкурси, проекти,  програми.

 У таборах  діяли загони: «Rainbow», «Lustige Reisende», «Leaders» та інші.

Для того щоб перебування дітей  в мовному  таборі було комфортним відповідальні, учителі зробили правильний вибір місця проведення, при цьому звернули особливу увагу на особливості інфраструктури табору – задіяли майданчики для масових заходів, комп’ютери,  мали доступ в Інтернет; правильно розробили режим дня, передбачений у таборі (а також - наявність вільного особистого часу); кількість дітей у загоні й кількість вчителів (на 12–15 дітей були задіяні 1–2 вчителі); старалися забезпечити безпеку відпочинку, протипожежного забезпечення; враховували кількість занять на день, відповідно до певної категорії учнів,  підібраний  компетентний учительський склад.

Роботу таборів/загонів  організовували вчителі іноземних мов Березнівського НВК «ЕГЛ-ЗОШ І-ІІ ступенів», Березнівської гімназії, Березнівського НВК «ЗОШ-інтернат І-ІІІ ступенів-МНВК», Моквинського, Соснівського НВК  «Гімназія – ЗОШ І ступеня», Балашівського НВК    «Колегіум - ЗОШ І-ІІ ступенів», Прислуцького, Вітковицького, Бистрицького, Князівського НВК    «ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ»,  Березнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2,   Голубнівської,  Городищенської,  Друхівської, Зірненської,  Кам’янської, Малинської, Марининської, Поліської,  Полянської, Тишицької, Орлівської, Малушківської, Богушівської ЗОШ  І-ІІІ ступенів,  Білківської, Броннівської, Bеликопільської, Великосовпівської, Грушівської, Губківської, Колодязнівська, Кургaнська, Лінчинська, Михалинська, Хотинська, Яблунівської, Яринівської, Яцьковицької ЗОШ  І-ІІ ступенів, Березнівського навчально-виховного комплексу  «ЗОШ І ступеня – ДНЗ».

Також учителі  підготовили матеріали, які використовували, систематизували відповідну документацію; за допомогою учнів створили блоги (Малинська ЗОШ І-ІІІ ступенів), відеоролики (Моквинський НВК «Гімназія-ЗОШ І ступеня», Березнівський НВК «ЕГЛ-ЗОШ І-ІІ ступенів», Балашівський НВК «Колегіум-ЗОШ І-ІІ ступенів», Прислуцький НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-дитячий садок»,  Зірненська, Кам’янська, Марининська, Малушківська, Тишицька ЗОШ І-ІІІ ступенів, Курганська ЗОШ І-ІІ ступенів), виставки, презентації (Березнівський навчально-виховний комплекс  «ЗОШ І ступеня – ДНЗ», Тишицька, Кам’янська  ЗОШ І-ІІІ ступенів, Великопільська, Грушівська, Яблунівська, Яринівська, Яцьковицька), бюлетені, газети, проекти,  організували походи в природу (Соснівський НВК «Гімназія-ЗОШ І ступеня», Губківська ЗОШ І-ІІ ступенів, Марининська ЗОШ І-ІІІ ступенів), екскурсії (Курганська ЗОШ І-ІІ ступенів), спортивні змагання (Бистрицький НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ»),  квести, флешмоби; проекти «Some Exciting Days» «Флешмоб: нові стилі танцю», Karaoke клуб, сесія «Країнознавство, «Welcome to Great Britain», сесія «Мої улюблені персонажі фільмів», перегляд фільму «Hachi: A Dog’s Tale», Food Quest й приготування сандвічів (Малинська ЗОШ І-ІІІ ступенів (http://englcamp.blogspot.com).

Згідно з планом роботи літніх мовних таборів, що були складені відповідно до районного плану заходів щодо організації функціонування літніх мовних таборів/загонів  широко використовувалась проектна методика і були проведені заходи:

Молодший вік (1-4 класи):

1. проект-спостереження «Природа рідного міста/села крізь призму англійської мови»;

2. проект-оповідання про добро та його друзів «Казкарик в гостях у «Веселки»;

3. листівки для  воїнів АТО;

4. ілюстрована історія про похід до Губківського замку, «Summer Trips»;

5. музичні уривки з коментарями/караоке на подвір’ї - «Угадай мелодію»;

6. створення альбомів-замальовок казок/мультиків  з надписами англійською мовою;

7. створення бюлетеня  «Healthy and Junk Food».

Середній вік (5-8 класи):

1. колаж «Супер герої нашої місцини»;

2. анкета та презентація результатів опитування «Для чого тобі вивчати англійську/німецьку/французьку  мову?»;

3. буклет «Визначні місця Надслучанського краю», «Сучасні підприємства рідного міста/села»;

4. слайд-фільм «ЕКО. Без ГМО», «Традиції країн Європи»;

5. мультимедійна презентація реалізації соціальних проектів у таборі;

6. електронний журнал «Energy», «Summer Trips»;

7. електронна карта «Карта мого світу» (учні досліджують благодійні організації рідного міста/села, їх роль в суспільстві, наносять на електронну карту координати);

8. фото колаж  «Хроніка дня в таборі»;

9. збірка рекомендацій «Я в таборі»;

10. презентація письмового сценарію «День театру»;

11. сценарій свята для вихованців табору «Від серця до серця»

12. фоторепортаж «Супер сафарі»;

13. екскурсія до дендропарку;

14. спортивні змагання - стежками місцевої тарзанки  «Скелелаз-2016».

 

Наводимо приклад  плану  заходів  однієї  із шкіл району (Моквинський НВК «Гімназія-ЗОШ І ступеня»):

 

1-ий день - Відкриття літнього мовного табору. Урочиста лінійка / Opening the summer language camp. Solemn camp line / Die Eröffnungsveranstaltung des Lagers. Die offizielle Linie. Діти ознайомились з режимом роботи мовного табору, були проведені ігри, під час яких учні познайомились один з одним, обравши собі назви загонів, вчили девізи та речівки, готували презентації загонів.

2-ий день  - День довкілля.  Упродовж дня було проведено такі заходи: вікторина «У світі тварин» / Quiz «In the world of animals», тім-білдінг «Вінок із польових квітів» / Team-building «Wreath from the field flowers», проект «Чому я повинен дбати про навколишнє середовище» / Project «Why should I care about environment», еко-вікторина «Наша земля» / The Eco-Quiz «Our Earth», фотомайстерня «Я і природа» / Die Fotogalerie «Ich und die Natur»,  проект «Квіти Полісся» / Das Projekt «Die Blume von Polissja», в ході яких діти повторили лексичний матеріал з теми «Природа», обговорили проблеми забруднення навколишнього середовища та шляхи їх вирішення та створили проект «Квіти Полісся».

3-ий день - День дитинства. У цей день в таборі відбувся конкурс малюнків «Сонце, літо і я» / Creative studio. Contest of pictures «Sun, summer and I»,  перегляд мультфільмів англійською мовою / Cinema hall. Watching cartoons in English. Учні створювали колажі «Привіт всім дітям світу!» / Making collages «Hello to all the children of the world!», та грали  гру-квест «Острів скарбів» / Game - quest «Treasure Island». Було проведено також гру-вікторину «Лабіринт успіху» / Spiel – Quiz «Labyrinth Erfolg» та розвиваючий майстер-клас скорочитання / Meister – Klasse von Lesen Entwicklung Zungenbrecher.

4-ий день - День здоров’я. Цей день був присвячений здоровому способу життя. Діти переглянули відеоролик «Здоровий спосіб життя» / Watching video «Healthy lifestyle», грали англомовні рухливі ігри на свіжому повітрі / English-speaking active games on the fresh air , виготовили постери «Наше здоров’я у наших руках» / Making posters «Our health in our hands», взяли участь у спортивних змаганнях «Швидше, вище, сильніше!» / Sport competitions «Quicker! Higher! Stronger!». Складали режим дня / Ein Tagesplan Bildung та провели квест на свіжому повітрі «Подорож стежинками здоров’я» / Kwest «Gesundheits-Pfade».

5-ий день - День мистецтва. Цей день запам’ятався вихованцям проведенням поетичного конкурсу «Наші таланти тобі, Англіє!» / Poetic contest «Our talents for you, England!», виготовленням арт-майстернею «Квітка-семицвітка» / Art-studio «A flower of seven colours». Діти наблизилися до розмовної мови завдяки  майстер-класу перекладачів (переклад англійських пісень) / Translator’s masterclass (translation English songs), та створили сучасний флешмоб «Музика нас єднає» / Fleshmob «Music unites us», а також здійснили віртуальну подорож «У світі мистецтва» / Virtuelle Tour «In der Welt der Kunst» та розучували німецькі дитячі пісені / Künstlerisches Mosaik. Einübung der deutschen Kinderlieder.

6-ий день - День табору. Закриття табору відбулося створенням презентацій «Мій найкращий день у таборі» / Making presentations «My best day in the camp», де діти зробили завершальну роботу над проектом – з’єднали всі зроблені фотографії з написами слів на іноземних мовах, кожен учень розповів, чому йому було цікаво працювати над проектом, що корисного він отримав від цього проекту, що найбільше запам’яталось під час роботи над проектом. Та родзинкою дня став фінальний концерт, на якому вихованці декламували вірші, співали пісні іноземними мовами та танцювали. Приємним моментом було нагородження дітей грамотами та дипломами за активну участь у житті мовного табору.

Поставлені завдання, цілі були виконані в результаті злагодженої роботи вчителів і дітей. Уся виховна діяльність в мовному таборі була організована відповідно до плану роботи на кожен день, учні отримали практичні навички в застосуванні іноземних мов, навички роботи у команді та групах.

Табір зачинив свої двері, залишаючи почуття легкої задуми з приводу швидкоплинності усього, що наважується  радіти життю…

До нових зустрічей!